top of page

Support

Aktuell driftinformation

Inga pågående driftstörningar
 

Driftinformation

Frågor & svar

1.

Vad behöver vi för att använda bredband via ModernLink?

För att kunna beställa tjänst via ModernLink behöver er lokal vara ansluten till en kommersiell fastighet med fastighetsnät från Allicon.

Allicons lösning finns idag implementerad i ett stort antal  kommersiella fastigheter hos bl.a. följande fastighetsbolag: Bonnier Fastigheter, Castellum, Corem, Higab, Humlegården, Stena Fastigheter, Svenska Hus, Vectura, Vättersnäs och Wallenstam. Kontakta Allicon (www.allicon.se) om ni är osäkra på om er lokal är ansluten.  

2. ​

Hur lång är leveranstiden?

Normalt mellan 1-10 arbetsdagar.

När avtalet är påskrivet och mottaget av oss bokar våra tekniker tid med er för att installera utrustning i er lokal.

3.

Behöver vi skaffa ett modem när vi beställer tjänsten?

Nej. 

 

Vid uppkoppling av tjänst lämnar vi av i en fiberkonverter i lokalen. Vår rekommendation är att ni ansluter en router till fiberkonvertern för att kunna nyttja uppkoppling till flera enheter.

4.

Vad är SLA & vad innebär det?

SLA (Service level agreement), är ett serviceavtal där vi som operatör garanterar en viss tillgänglighet på tjänsten. Dvs hur snabbt fel eller driftstörningar ska avhjälpas.

ModernLinks serviceavtal innebär inställelsetid från felanmälan på 4 timmar och en maximal avhjälpningstid på 12 timmar under servicetid vilket är vardagar mellan 08:00 - 17:00.

Felanmälan görs här under support fliken dygnet runt.

5.

Kan vi ändra vår tjänst?

Ja, ni kan alltid kontakta oss för att uppgradera eller nedgradera er tjänst. Tillval går att lägga till i efterhand.

Ändring av tjänst sker per telefon: 08 - 580 02 600.

6.

Vad innebär abonnemang utan bindningstid?

Det innebär att avtalet gäller löpande med tre (3) månaders uppsägningstid.

7.

Hur ändrar vi eller säger upp vår tjänst?

Ändring av tjänst sker per telefon: 08 - 580 02 600.

Uppsägning av tjänst ska ske skriftligen via e-post på följande adress: info@modernlink.se

8.

Vilka är ModernLink?

Vi är en framtidsinriktad operatör med moderna och kundanpassade produkter för snabb och säker uppkoppling 100% på fiber till bra pris för företagskunder och fastighetsägare.

 

ModernLinks filosofi är att även företagskunder ska kunna få snabbt och säkert bredband till bra pris utan fördyrande extratillägg som många vanliga kunder inte behöver.

 

ModernLinks tjänster är tillgängliga i kommersiella fastigheter med fibernät från Allicon AB.

ModernLink är ett varumärke som ägs av Fast Fiber Connection i Sverige AB

Frågor & svar
SLA

Felanmälan

För felanmälan vänligen fyll i formuläret nedan.

Observera att ni behöver gå igenom och bekräfta ModernLinks grundläggande kontrollpunkter för att vi ska kunna ta emot er felanmälan och påbörja felsökning. ModernLink förbehåller sig rätten att debitera felanmälande part kostnader för felsökning om felet ej beror på ModernLinks leverans eller om tillträde till berörd lokal ej bereds.  

Felanmälan
bottom of page